Sivut

15.8.2013

viime viikosta

Huhhu, ensimmäinen ilta pitkään aikaan kun jaksan raahautua koneen äreen tekemään jotain järkevää.

Keskiviikosta perjantaihin (31.7.-2.8.) mulla oli hiukan kipeä olo mutta se ei haitannut mun menoa mitenkään.
Kunnes sitten Lauantaina aamulla mulla nousi kuume ihan kunnolla ja oli todella hirveä olo, lähdin kuitenkin reippaasti tallille ja ruokin kaikki päivän ruokinnat.

Koko viikon mulla jatkui hirveä olo ja 39 asteen kuume. Päivisin jäinkin sängyn pohjalle ja nousin jossain kohtaa päivää ja kävin tallilla siivoamassa karsinan ja vähän liikuttamassa Laraa ja ruokkimassa väkipakolla.
Keskellä viikkoa tajusin kuitenkin etten oikeasti pysty ja annoin muiden ruokkia ja kävin vain siivoamassa karsinat.
Näillä mentiin viikko, antibiootin tosin sain vasta keskiviikkona
pariksi päiväksi


Viikon kuumeilun jälkeen kävin lääkärissä, ensin mulla epäiltiin angiinaa, sillä mun kurkku oli niin kipeä ja imusolmukkeet TODELLA turvonneet. Verikokeiden tulosten tultua selvisi, että mulla onkin joku mononukleoosi johon ei lääkkeet auta, se voi kestää monia viikkoja tai kuukausia.

Lääkäri määräsi myös kuukauen ratsastuskiellon, sillä tässä taudissa maksa ja etenkin perna voivat suurentua ja perna saattaa revetä jos esim. tipahdan tai saan jonkun iskun mahaan.

Tämän seurauksena Lara on joutunut juoksutuskuurille ja Marbella vapaalle, sillä se onnistui hankkimaan itselleen haavan takajalkaan johon sitten tuli imppari.




Nyt mun olotila on jo aika hyvä, mutta kirjoittamaan en silti ole jaksanut tulla sillä aamuisin olen käynyt tallilla jonka jälkeen olen mennyt iltapäiväkerholle töihin ja sieltä olen tullut suoraan tallille juoksuttamaan ja ruokkimaan heppoja.

Katsotaan jos ensi viikosta lähtien kävisin parina päivänä viikossa selässä hiukan ratsastelemassa, en nimittäin malta olla pois selästä varsinkin kun Lara tuntui niin hyvälle ennen tätä rumbaa.

Mutta nyt blogi viettää hetken hiljaiseloa kunnes päästään taas treenaamaan :)

puskalara

5 kommenttia:

  1. Tuo on aika raju tauti, kaverilla oli se joskus. Meillä oli sillon hepat samassa tallissa ja ei hänestä ollut kyllä yhtään talliin. Aamuruoat taisi käydä antamassa, mutta mä hoidin kaiken muut. En muista kauanko hänellä meni parantuessa, mutta ei kyllä täällä lääkärit hoksannut mitään ratsastuskieltoja antaa!
    Paranemisia kovasti, tosi tympeä, kun just uusi hevonen tullut, niin sitten tuollaista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin on joo..
      Onneksi alkaa nyt näyttää paremmalta ja pystyn paljon tekemään :)

      Poista
  2. Oi ei, pusutauti :( Olenkin kuullut nyt samoihin aikoihin useammasta, jota se vaivaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jjep :/ Mullakin parikin kaveria kipeänä saa nähdä onko sama tauti..

      Poista
  3. Yritä parantua!(:

    VastaaPoista