Sivut

28.11.2012

Kuulumisia

se kattoo tarkasti kun teen sille ruuan
etten vaan myrkytä..

Toivottavasti ei nyt sitten haittaa, että postailen vähän harvemmin, en jaksa kirjoitella kun ei ole kuvia.

Tällä viikolla olen mennyt joka päivä lähes saman kaavan mukaan, hoitanut hepat (karsinat, pessyt jalat, harjannut + ratsastanut mb:n)ja liikuttanut Leksan.


Leksalla olen mennyt ilman satulaa, aloitellut kävellen 5-10 min ravaillut hetken pitemmällä ohjalla, riisunut Leksan ja jatkanut ravityöskentelyä ympyrällä.
 Olen tehnyt ravissa tempon vaihteluita jotta saisin sen vielä nopeammaksi pohkeelle ja takapään töihin. Ollaan menty kahdeksikkoa, jossa olen koittanut saada asetuksen vaihtumaan pehmeästi ja siististi, sekä saada Leksan taipumaan pohkeen ympärille molempiin suuntiin. Vasemmalle olen usein joutunut ottamaan ylimääräisen ympyrän, sillä Leksa taipuu huonommin tähän kierrokseen.



Maanantaina käytiin Jullen kanssa Suomenratsutarvikeliikkeessä ostamassa meille uudet rökkelit, mukaan tarttui myös kaulakappale Leksan sadeloimeen, sekä 2 hoddoggia ikeasta.

mun vanha ja uus rökkel
Sen jälkeen Julle tuli kuvailemaan, joten saan vähän kuvamateriaalia tähän, joka on kyllä vähän huonolaatuista, mutta ei voi mitään. Parempi sekin kun ei mitään.




Huomenna Kaitsu tulee laittamaan Leksalle talvikengät, hokit ja tilsakumit, sekä raspaa myös Leksan.
En tiedä onko sillä piikkejä, mutta itse pidän tärkeänä tarkastuttaa hampaat säännöllisesti ja meillä se tapahtuu puolen vuoden välein :)


en päässyt seisomaan asti kun villasukat luisti

Videon laitan varmaan huomenna, kun nyt juuri en jaksa alkaa väsäilemään.

Lisäsin myös uuden kyselyn < tuohon sivuun, käykää vastaamassa.
Haluatteko siis lukea vain siitä, mitä teen Leksan kanssa, vai Leksasta ja marbellan ratsastuksesta, tai siitä jos ratsastan jollain muullakin, vaiko Leksasta, ratsastuksesta ja keiramon ponien hoidosta ?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti